10 CONSELLS PER A CICLISTES

consells per a ciclistes

Vam crear una sèrie de consells per a ciclistes. Són suggeriments que poden fer amb que la interacció entre els ciclistes, conductors i vianants sigui més agradable i per tant millorar la mobilitat urbana.

L’actitud de cadascun és una qüestió d’elecció, però quan tots busquen el mateix objectiu, la convivència tendeix a millorar. I si apostem per això, també serà millor el nivell de vida i qualitat de vida, per la qual cosa la ciutat es converteix en un lloc millor per viure. Una bona ciutat per viure ho fa els seus propis ciutadans, així que estigueu atents a algunes dels nostres suggeriments.

El respecte entre tots és indispensable per viure en harmonia. No sempre és possible muntar només pels carrils bici i moltes vegades el ciclista es veu obligat a caminar per la vorera o compartir el carrer amb els cotxes. Això pot portar incertesa i el risc per a alguns, així que preparem alguns consells per a ciclistes que poden ajudar molt als quals usen la bicicleta a la ciutat.

Comprendre un problema pot funcionar com un petit miracle. Descobrir noves percepcions també. Llegeixi els següents consells sobre com comportar-se quan un ciclista pedalea en el tràfic urbà. Si ets un ciclista o coneixes a algú que utilitza la bicicleta per al transport, l’oci, el treball o l’esport, transmetre aquest coneixement. La cerca de la ciutadania és tot.

Consells per a ciclistes

consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 1: Un petit impacte és capaç de causar danys importants. El cap és la part més sensible en cas d’accidents. El casc pot salvar vides!

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 2: Planificar la ruta. Com més gran el flux de cotxes per carretera, major és el trànsit i major és el risc. La bicicleta pot ajudar; optar pels carrils bici o carrers alternatius ni que per a això sigui necessari prendre el camí més llarg. Caminar en línia recta en mà dels cotxes. Asseu en la bicicleta i gaudeix de la brisa en la seva cara.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 3: De vegades és difícil pedalear sol pels carrils bici o carreteres. Però recorda que la vorera és per als vianants i cal respectar. Si és necessari baixa de la bici i l’empeny a poc a poc.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 4: Les bicicletes no tenen intermitents. No obstant això, ens movem entre el tràfic o millor dit, som part del tràfic i ens movem entre turismes, motos, camions i autobusos. Utilitza signes basats en la gestualitat corporal. Els braços surten del cos, es fan visibles i es converteixen en els nostres senyals, els nostres intermitents.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 5: Hem de tenir el sentit comú de ser un ciclista visible quan se circula pel carrer. Així que no t’oblidis: usa colors brillants, contrastos, cintes reflejantes i tot el que alerta a la presència d’un ciclista.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 6: La mateixa mà que va per al cotxe va de la bicicleta també. Pedaleando al contrari dels cotxes afecta al conductor i augmenta els seus riscos. Recorda sempre: Contra direcció NO!

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 7: El conductor pot no estar veient la seva bicicleta! Els conductors utilitzen la visió perifèrica per veure si poden fer conversions i seguir endavant en les interseccions. Les bicicletes, que són més petites, no són fàcils de veure.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 8: Com són alts i extensos, els autobusos i els camions tenen molts punts cecs, especialment prop dels miralls retrovisores. Si és necessari, reduir i seguir solament quan sigui segur.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 9: Anar amb bici pel mateix trajecte on passegen les motocicletes o cotxes és un risc per al ciclista. L’alta velocitat en aquestes zones impedeix moltes una frenada més forta d’una motocicleta en veure un ciclista. Si els cotxes estan parats, és possible anar entre ells a una velocitat que es permeti frenar bruscament a causa de l’encreuament sobtat de vianants vianants fos del pas adequat.

Consejos para ciclistas

Consells per a ciclistes 10: Un dels accidents més comuns relacionades amb els ciclistes i tràfic succeeix quan els vehicles estan parats. Observa si hi ha moviment a l’interior dels vehicles i evita apropar-se massa als cotxes aparcats.

El respecte comença quan també respectem. Sé el canvi que s’espera dels altres. Contribueix a una vida amb més harmonia i una mobilitat més sostenible.